Films

Op deze pagina staan video- en filmfragmenten over FAN en de historie van Albany en Nijmegen.

20 september 2019 Herdenking 75 jaar bevrijding. Leerlingen van OBS de Oversteek en Anja Adriaans, namens FAN leggen een bloemenkrans bij het monument De Oversteek.

Op 3 september 2019 liepen de leerlingen van het Mondial College en het Kandinsky College de bijzondere Sunset March 66. Dat jaar werden 75 bijzondere Lights Crossing wandelingen over De Oversteek georganiseerd in het kader van 75 jaar Bevrijding.  De leerlingen zouden later dat jaar meegaan naar Albany NY in het kader van het Trans-Atlantisch Pen-Pals project van FAN.

De foto van deze groep is van Jaleesa Derksen uit het boek ‘Sunset March, brug tussen heden en oorlogsverleden’; auteur Joris Jan Voermans, uitgever Quo Vadis.

FAN Event 2018 Nijmegen

Lights Crossing

De Nijmeegse cineast Martijn Schinkel maakte de korte poetische documentaire ‘Lights Crossing’ over de brug de Oversteek als een monument.

Albany adopted Nijmegen

De korte film“Albany Adopted Nijmegen” van juli, 1947 toont de aankomst van de eerste hulpgoederen uit Albany, aan de Waalkade Nijmegen. In samenwerking met RAN en SNBiB.

Film van Omroep Gelderland over de Expo 2017 in Nijmegen.