FAN Event 2022

We vierden iets bijzonders in de Stevenskerk, de 75 jarige vriendschapsband tussen Albany NY en Nijmegen. Een verbinding die ontstond door de betrokkenheid van soldaten en solidariteit van gewone burgers om anderen te willen helpen in de wederopbouw na verwoesting en onvrijheid. Een people-to-people vriendschap die in 1947 hoop en kracht gaf om de schouders eronder te zetten.

Het is een kleine maar belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Nijmegen en Albany. Echter, in onze tijd misschien wel een rolmodel voor niet-institutionele wederopbouwhulp.

Het media team van Pluryn maakte een mooie aftermovie die u niet wilt missen! De video duurt 2 minuten, u krijgt een goede indruk van het programma en u kunt kijken wie er spraken en wie er waren.

Nieuws uit Nijmegen maakte een verslag van de bijeenkomst. Lees het artikel hier. De fotoreportage is van Frank van Raaij. In deze nieuwsbrief vindt u een selectie van zijn mooie foto’s. Voor de programma-details klikt u hier.