1e lustrum viering

Een feestelijk moment! Ondanks corona is er een heel mooi programma; deels virtueel en deels live. We zijn super blij!

‘Wederopbouw & Internationale Vriendschap’
Dit is het thema van de tentoonstelling en het sprekersprogramma via een livestream.

Het sprekersprogramma ‘Wederopbouw & Internationale Vriendschap’:

• Zaterdag 19 juni
  • Van 10.30-12.00 uur
  • Piet Gerritszaal, museumpark Orientalis & livestream

Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heet de genodigden welkom. Ank Bijleveld, demissionair minister van Defensie, is vervolgens onze keynote spreker. Daarna spreken de U.S Consul General Jennifer DeWitt Walsh en Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen. Anja Adriaans (FAN) belicht de trans-Atlantische vriendschap Albany-Nijmegen als voorbeeld van het thema. We wisselen af met twee bijzondere filmpjes, kleindochter Juultje in gesprek met haar opa Jan Leesberg, ooggetuige van de oorlog en de hulp uit Albany. Scholieren van het Mondial College en Kandinsky College vertellen over hun reis naar Albany in 2019. Wij zijn vereerd met het indrukwekkende gezelschap sprekers dat ons lustrum wil opluisteren!

Een bomvol programma met interessante sprekers!
Tot onze spijt kunnen we u bij deze viering nog niet fysiek uitnodigen. We begrijpen dat we u hiermee mogelijk teleurstellen. Met dank aan vfonds kunnen we u toch meenemen in dit mooie programma, weliswaar op afstand via een livestream. Klik hieronder voor de livestream op zaterdag 19 juni van 10.30 -12.00 uur.

De tentoonstelling
Vanaf 9 juni 2021 bent u van harte welkom in het binnenmuseum van Museumpark Orientalis. In de tentoonstelling hebben tevens de stichting Wederopbouwstad Nijmegen, de Groesbeek Airborne Vrienden en het Vrijheidsmuseum een bijdrage geleverd uit hun collectie. In het binnenmuseum is gelijktijdig ook de tentoonstelling ‘Wandel door 100 jaar Heilig landstichting’ te zien.

Benieuwd naar het event? Bekijk dan de livestream hier.